לימודי עיצוב פנים: תואר או קורס?

מעצב פנים הפך בשנים האחרונות לאחד מהמקצועות הכי מבוקשים במשק, ולא בכדי. יותר ויותר ישראלים מבינים כי בשביל לעצב את הבית או המשרד בטוב טעם, נדרש ליצור קשר עם מעצב פנים אשר ידע לבצע את תהליך התכנון והעיצוב בהתאם לצרכים הנדרשים ועם שימת דגש על התאמה מדויקת לטעם האישי של הלקוח, כחלק משירות שניתן לטווח הקצר ולעיתים גם מלווה בפרויקטים ארוכי טווח. אם גם אתם חולמים לעצב בתים ומשרדים ומתלבטים לגבי המסלול שיכשיר אתכם בצורה הטובה ביותר, להלן כל הפרטים אודות לימודי התואר או קורס ממוקד.

תואר בעיצוב פנים – כל מה שצריך לדעת

את תחום עיצוב הפנים ניתן ללמוד במסגרת אקדמית בשורה של מוסדות לימוד: המכללה למנהל, המכון הטכנולוגי HIT בחולון, מכון אבני ללימודי עיצוב ואומנות, מכללת ביוטי ברמת גן וכן מכללת שנקר אשר נחשבת למוסד הלימודים המבוקש והיוקרתי ביותר ללימודי אופנה ועיצוב פנים.  הלימודים כוללים התמחות במגוון נושאים הקשורים בעולם עיצוב הפנים – החל מתיאום צבעים, בחירת תאורה, עיצוב ריהוט, עיצוב של חלל הבית לצד חללי משרדים וכן התמקדות בהליכים טכניים כמו למשל שרטוט, רישום וכן הדמיה המתבצעת באמצעות שימוש בתוכנות מתקדמות. היכולת ללמוד את התחום מטובי המרצים לצד קבלת סל כלים המתבצע גם במסגרת של לימודים עיוניים אבל גם לימודים מעשיים שבסופם תוכלו גם לצאת עם תואר ממוסד אקדמי אבל גם עם תיק עבודות.

לימודי עיצוב פנים: תואר או קורס?

החיסרון של לימודי עיצוב פנים במסגרת של תואר באקדמיה נובע בעקבות משך לימודים ארוך הנע בין שלוש ועד ארבע שנים, ודורש מהסטודנטים להשקיע המון זמן, ועל כן שילוב של עבודה הוא מורכב מאוד. זאת ועוד, תנאי הקבלה במוסדות מבוקשים כמו למשל שנקר או המכון הטכנולוגי הם גבוהים, ועל כן חלק מהסטודנטים נדרשים לבצע בגרויות מחדש או להשקיע זמן רב בתיק עבודות שאותו נדרש להציג, כחלק מתנאי הסף.

קורס בעיצוב פנים – ביקוש אדיר

בשנים האחרונות ישנה מגמה בקרב לא מעט צעירים אך גם מבוגרים שרוצים לבצע הסבת מקצוע ללימודי המקצוע הזה במסגרת של קורס. בשונה מלימודי תואר, כאן אפשר לשלב את הלימודים ביחד עם עבודה קיימת ואף לצפות בשיעורים מוקלטים, במידה ולא הצלחתם להגיע לשיעור. בשונה מהאקדמיה אין צורך בתנאי קבלה, והקורס מיועד לציבור הרחב. יחד עם זאת, חשוב לבחון היטב מי המרצה שמעביר את הקורס, וזאת מתוך מטרה לקבל הכשרה מקצועית לקראת התחלה של קריירה בתחום.

לסיכום

לימודי עיצוב פנים הם לימודים מרתקים שיספקו לכם את הכלים לטובת שכלול היכולת האישית ובהתאם לכך יצירה של קריירה משגשגת בענף. קבלת החלטות לגבי קורס או תואר צריכה להתבצע בהתאם ליתרונות והחסרונות אותם ציינו, כאשר מומלץ גם להתייעץ עם מעצבי פנים, לטובת קבלת החלטות נכונה הנוגעת לעתידכם.

נגישות